Veien til golf

Har du lyst til å spille golf?

Golf er en sosial og trivelig idrett, som gir deg mange flotte naturopplevelser, du holder deg i form og blir kjent med golfspillet i et trivelig miljø.

Etter endt kurs kan du delta på våre treninger som gjennomføres en gang per uke. Treningene er satt inn i aktivitetskalenderen og er gratis for våre medlemmer.

Veien til golf-kurset

Norges Golfforbund og klubbene endrer opplæringen for Veien til Golf  (VTG). Varigheten av VTG kurset er 6 timer over 2 ettermiddager. Resten av opplæringen skjer ved banespill.

Det inkluderer følgende opplæringsløp:

1. E-læringsmodul på nett hvor kursdeltageren leser og løser oppgaver.
  2. 6 timer med kurs hvor en av våre golftrenere/instruktører har fokus på grep, oppstilling, balanse, ballposisjon, sikte, nærspill og lange slag.
  1. Kursdeltageren ønsker seg en fadder fra vår klubb. Det kan være hvem som helst, gjerne en som kursdeltager kjenner. Fadderen må ha under 36 i handicap  (HCP). Kjenner deltageren ingen hos oss vil vi finne en fadder. Hovedfokus fadderen har er spill på banen,  etikette på og utenfor banen, regler og sikkerhet.
  2. Veien til Golf-kurset er gratis for de som melder seg inn i Alta Golfklubb. Ønsker du å komme til oss kun for å ta kurset, er kostnaden 1500 kr.
  3. Det året du gjennomfører VTG opplæring og året etter å er medlem i klubben, er prisen på årskort for spill på 9 hullsbanen 1900.-.
  4. Vi gjør oppmerksom på at når du har meldt deg som medlem i klubben, løper ditt medlemskap til det blir sagt opp. Fristen for oppsigelse er 20. desember, for at medlemskapet ikke skal løpe påfølgende år.

Trykk her for påmelding til Veien til golf kurs (VTG)

Trykk her for å ta E-opplæringskurset

Trykk her for å ta E-opplærings kurset.

Meld deg gjerne inn i vår Facebookgruppe. Der publiserer vi mye informasjon. Som medlem vil du også få tilsendt våre nyhetsbrev.

Her finner du en oversikt over neste Veien til golf-kurs